اسفندیار زارع سنگدهی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اسفندیار زارع سنگدهی
اللهم عجل لولیک الفرج
نوشته شده در تاریخ شنبه 91 دی 30 توسط اسفندیار زارع سنگدهی | نظر

قالَ الاِْمامُ الْعَسْکَرى(علیه السلام):


1- پرهیز از جدال و شوخى
«لا تُمارِ فَیَذْهَبَ بَهاؤُکَ وَ لا تُمازِحْ فَیُجْتَرَأَ عَلَیْکَ.»:
جدال مکن که ارزشت مىرود و شوخى مکن که بر تو دلیر شوند.

2- تواضع در نشستن
«مَنْ رَضِىَ بِدُونِ الشَّرَفِ مِنَ الَْمجْلِسِ لَمْ یَزَلِ اللّهُ وَ مَلائِکَتُهُ یُصَلُّونَ عَلَیْهِ حَتّى یَقُومَ.»:
هر که به پایین نشستن در مجلس خشنود باشد، پیوسته خدا و فرشته ها بر او رحمت فرستند تا برخیزد.

3- هلاکت در ریاست و افشاگرى
«دَعْ مَنْ ذَهَبَ یَمینًا وَ شِمالاً، فَإِنَّ الرّاعِىَ یَجْمَعُ غَنَمَهُ جَمْعَها بِأَهْوَنِ سَعْى وَ إِیّاکَ وَ الاِْذاعَةَ وَ طَلَبَ الرِّیاسَةِ، فَإِنَّهُما یَدْعُوانِ إِلَى الْهَلَکَةِ.»:
آن که را به راست و چپ رود واگذار! به راستى چوپان، گوسفندانش را به کمتر تلاشى گِرد آوَرَد. مبادا اسرار را فاش کرده و سخن پراکنى کنى و در پىریاست باشى، زیرا این دو، آدمى را به هلاکت مىکشانند.

4- گناهى که بخشوده نشود
«مِنَ الذُّنُوبِ الَّتى لا تُغْفَرُ : لَیْتَنى لا أُؤاخَذُ إِلاّ بِهذا. ثُمَّ قالَ: أَلاِْشْراکُ فِى النّاسِ أَخْفى مِنْ دَبیبِ الَّنمْلِ عَلَى الْمَسْحِ الاَْسْوَدِ فِى اللَّیْلَةِ الْمُظْلِمَةِ.»:
از جمله گنـاهانى کـه آمرزیده نشود ایـن است که [آدمى ] بگوید: اى کاش مرا به غیر از این گناه مؤاخذه نکنند. سپس فرمود: شرک در میان مردم از جنبش مورچه بر روپوش سیاه در شب تار نهانتر است.

5- نزدیکتر به اسم اعظم
«بِسْمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ أَقْرَبُ إِلَى اسْمِ اللّهِ الاَْعْظَمِ مِنْ سَوادِ الْعَیْنِ إِلى بَیاضِها.»:
«بسم اللّه الرّحمن الرّحیم» به اسم اعظم خدا، از سیاهى چشم به سفیدىاش نزدیکتر است.


ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91 دی 17 توسط اسفندیار زارع سنگدهی | نظر

اصولا قضاوت در خصوص برخی مسایل نمی تواند تک بعدی و یک جانبه باشد. برای رسیدن به قضاوتی منصفانه و عادلانه در مورد آن ها نیاز است که انسان حقیقت جو، همه جوانب و ابعاد زمانی و مکانی و فرهنگی و اجتماعی مسئله را با دقت بررسی کند تا به نتیجه برسد.
موضوع برده داری در اسلام یکی از این موارد ویژه است. اسلام پس از شکل گیری در خصوص برخی انحرافات به طور ضربتی و قاطعانه برخورد کرد. اما در بسیاری از موارد هم برخورد این گونه نبود و به حکم عقل هم نباید این گونه باشد؛ به عنوان مثال در خصوص حکم شراب این گونه نبوده و این حکم به مرور زمان و تا حدودی تدریجی ابلاغ شده است. معمولا برخوردهای جدی و ضربتی اسلام در خصوص مشکلات عمیق عقیدتی بود، نه معضلات اجتماعی که حل آن نیاز به فرایندی حساب شده و دقیق دارد.

اما در خصوص برده داری پیش از هر چیز لازم است وضعیت این فرهنگ در جوامع آن روز مد نظر قرار گیرد. آن گاه شیوه برخورد اسلام با این پدیده زشت بررسی گردد؛ در واقع ما با یک فرهنگ اشتباه و عادت نادرست مواجه نیستیم. بلکه با یک ساختار پیچیده اجتماعی مواجهیم که در همه اجزا و تار و پود جامعه راه یافته، اقتصاد و فرهنگ و معیشت و دیگر ارکان جامعه با آن درهم تنیده است.
وجود بردگان در جوامع گوناگون آن قدر عمیق و بدیهی بود که در متمدن ترین کشورها تا حدود 150 سال پیش بردگان جزء جداناپذیر بسیاری از جوامع بودند . تصور حذف برده ها از ساختار زندگی فردی و اجتماعی به ذهن کسی خطور نمی کرد ؛ مسلما این مساله در 1400 سال پیش بسیار عمیق تر و ریشه ای تر در جامعه استقرار داشت. اسلام نمی توانست با این مساله به شکلی سطحی و به اصطلاح انقلابی برخورد نماید.


ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ شنبه 91 دی 16 توسط اسفندیار زارع سنگدهی | نظر بدهید

اهمیت اربعین در کلام رهبری

 

اهمیت اربعین از کجاست؟ صرف اینکه چهل روز از شهادت شهید می گذرد، چه خصوصیتی دارد؟ اربعین خصوصیتش به خاطر این است که در اربعین حسینی یاد شهادت حسین زنده شد و این چیز بسیار مهمی است. شما فرض کنید اگر این شهادت عظیم در تاریخ اتفاق می افتاد یعنی حسین بن علی و بقیه شهیدان در کربلا شهید می شدند، اما بنی امیه موفق می شدند همانطور که خود حسین را و یاران عزیزش را از صفحه روزگار برافکندند و جسم پاکشان را در زیر خاک پنهان کردند، یاد آنها را هم از خاطره نسل بشر در آن روز و روزهای بعد محو کنند. ببینید در این صورت آیا این شهادت فایده ای برای عالم اسلام داشت؟ یا اگر هم برای آن روز یک اثری می گذاشت، آیا این خاطره در تاریخ هم، برای نسل های بعد هم، برای گرفتاری ها و سیاهی ها و تاریکی ها و یزیدی های دوران آینده تاریخ هم اثری روشنگر و افشا کننده داشت؟ اگر حسین شهید می شد، اما مردم آن روز و مردم نسل های بعد نمی فهمیدند که حسین شهید شده، آیا این خاطره چه اثری و چه نقشی می توانست در رشد و سازندگی و هدایت و برانگیزانندگی ملت ها و اجتماعات و تاریخ بگذارد؟

 

 


ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ جمعه 91 دی 8 توسط اسفندیار زارع سنگدهی | نظر بدهید

چندواقعیت درباره ازدواج

 

خوشبختی به خودی خود رخ نمیدهد بلکه ساخته میشود.به همان اندازه که انتخاب وداشتن همسرخوب مهم است تلاش برای حفظ آنهم مهم است .ازاین رو یکی ازمهمترین علل شکست درازدواج توقع وتصورات غلط ازآن است.

1-ازدواج حکم غذارادارد نه دارو .بنابراین ازدواج اشتباه نه تنها باعث رفع یامعالجه مشکلات روانی وروحی نمیشود بلکه آنهارابدترکرده وممکن است مشکلات دیگری نیز به آن اضافه کند.

2-ازدواج وسیله است ونه هدف . بسیاری ازازدواجهای غلط وناموفق به این دلیل رخ میدهند که افراد انرا یک هدف قرار میدهند(به هرترتیبی که شده است باید ازدواج کرد)ودرنتیجه برای رسیدن به آن گاهی بسیاری ازاصول عقلانی وحتی اخلاقی

رانیزنادیده گرفته وزیربارانتخاب غلط میروند ویابدون آمادگی وشرایط لازم درگیر آن میشوند.

3-بسیاری ازمشکلات واختلافات زناشویی ازبین نمیرود بلکه همین که به این تفاهم برسید که باهم درزمینه هایی اختلاف نظر دارید وبه یک سازگاری وتوافق دو نفره برسید کافی است.

4-ازدواج همچون درختی است که درصورت عدم آبیاری ومراقبت .دیریازود ازبین خواهد رفت.

5-زوجهای خوشبخت وموفق نیز گاهی جر وبحث وکشمکش دارندواگراینچنین نباشد بایستی درصحت وسلامت آن شک کرد

دمزیت زوجهای موفق دراین است که آمیدانند چگونه به درستی بااختلاف ومشکلات مواجه شوند وبه تفاهم برسند وبه تفاوتهااحترام گذارند وبا دید برنده وبازنده به مسایل نگاه نمیکنند.

6-مشکلات واختلافات جدی زناشویی باورود بچه نه تنهابرطرف نمیشود .بلکه به مرور زمان بدتر میشود(اگرچه دراوایل ممکن است برمشکلات سرپوش بگذارند ولی به سرعت همچون آتش زیر خاکسترزمانی شعله ور خواهد شد)

7-زوجین نه مکمل یکدیگربلکه حامی وتقویت کننده همدیگر هستند هریک اززوجین افرادی عاقل بالغ وکامل وتوانمند هستند که میتوانند زندگی خودرابه تنهایی وباخوشی بگذرانندولی آگاهی وانتخاب تصمیم میگیرندتابادیگری وکمک به هم مسیر رشدوکمال رادلپذیر.معنی داروبهترطی کنند.

8-اولین شرط ولازمه ارتباط خوب وموثرزناشویی ابزار صحیح وشفاف احساسات .نظرات وخواسته هاست حتی بهترین

روانشناسان وکسانیکه ادعای قدرت ذهن خوانی دارند نیزقادر به خواندن ذهن وفکر دیگری نیست

9-اگرچه پدران ومادران خوشبختی فرزندان راآرزو دارند دربرخی زمینه هاتجربیات ارزشمندی دارند ومشورت نشانه سلامت عقل است ولی شما هستید که میخواهید باهمسر آینده تان زندگی کنیدنه آنها.پس بعد از شنیدن نظرات دیگران .جمع بندی

کنید وبااحترام به بزرگترها تصمیم نهایی خودتان رابگیرید

.

به امید ایامی خوش




نوشته شده در تاریخ دوشنبه 91 دی 4 توسط اسفندیار زارع سنگدهی | نظر

بطور کلی سه مفهوم رابرای دین درنظرگرفته اند:

1-به معنای فرمان وسلطه وحکم والزام خواهدبود.2-به معنای خضوع وانقیادوطاعت خواهدبود.3-به معنای قانونی است که ارتباطدو طرف را میرساند.

درتمامی این سه معنی دین برمحور لزوم طاعت وانقیاددور میزند، درآیات قرآن نیزبه معنای دین اشاره شده است وکلمه دین درآیات بکاررفته است ودرهرآیه ای معنای مخصوص خودش رادارد چنانکه خداوندمیفرماید:(هوالذی ارسل رسوله بالهدی ودین الحق،توبه 33)که دراین آیه دین به معنی کیش وشریعت آمده است ویامیفرماید:فاعبدا...مخلصا له الدین .زمرآیه 2ودراینجا دین به معنای توحید ویگانگی میباشد .

وهمین موارد استعمال واژه دین درقرآن میتواند به عنوان راهی برای شناسایی وبه دست آوردن تعریف دین از

دیدگاه اسلام شمرده شود.

چرایی دین

دین عبارتست از:مجموعه ای از آموزه های اعتقادی ،اخلاقی وعملی که پیامبران از سوی خداوند جهت راهنمایی وهدایت بشر آورده اند.

برای پاسخ به چرایی دین توجه به مقدمات زیر ضروری است :

1-خداوندجهان رابه هدفی خلق کرده است که دلیل قرآنی آن: سوره های (مومنون آیه 115،ص آیه 27،دخان 38،احقاف 3،حجر85،انبیا 16،روم8)

2-دلیل عقلی:که خداوند حکیم است وحکیم کاربیهوده وبی هدف انجام نمیدهد




نوشته شده در تاریخ دوشنبه 91 آذر 27 توسط اسفندیار زارع سنگدهی | نظر بدهید

ازاین روی بایدهمه سازوکارهاواجزا،کشوری مثل ایران به گونه ای طراحی شوند که ازآن دربرابر تهدیدها حفاظت کنند ومسیررسیدن به اهداف کشور را هموار سازند .

ایران که همیشه درمعرض دشمنی هاقرارداشته ودربرابر آنهامقاومت کرده است بایداقتصادی

متناسب بااین وضعیت داشته باشد که ازآن به اقتصاد مقاومتی تعبیرمیشود.

برای توضیح مسائل بایدبه مساله چهارچوب تحلیلی اقتصادمقاومتی مبتنی برژنج اصل وقاعده پرداخت که شامل :مهارسوداگری وفساد،عاملیت تودهدهای مردم،خود اتکایی،اولویت گذاری

وفرهنگ مقاومت میباشد.

1-قدم اول درمسیرتحقق اقتصاد پایدارکه توان مقابله باتهدیدهای مختلف راداراباشدمهارسوداگری

وفساداست .

منظورازسوداگری فعالیتهای غیرتولیدی است که ازتلاطم ونوسانات بازارسواستفاده نموده

وبهره مندیهایی رانصیب برخی افرادمیگرداند(احتکارکردن وسایل ودرصورت نیازبیش ازقیمت بالایی فروختن) دراقتصادمبتنی بردلالی وسوداگری بخش تولیدکننده بیشترین آسیب رادیده وسازوکاراقتصادبه سمت بروزحبابهای قیمتی ونوسانهای شدید سوق می یابد چنین اقتصادی

درمواجهه بافشارخارجی کمترین پایداری ومقاومت راداشته وبه سرعت متلاشی میشود.

درمقابله باسوداگری ،بستن مسیرهای موازی تولیدهمچون ساماندهی حوزه پول وسرمایه ،ساماندهی حوزه زمین ومسکن ونیزرانتها کهاولویت اصلی بایستی طراحی سازوکارهادرمسیرفسادگریزبوده محورتوجه قرارگیرد............




نوشته شده در تاریخ دوشنبه 91 آذر 27 توسط اسفندیار زارع سنگدهی | نظر

شب یلدا یا به زبان محلی چله شو در  زندگی مردم مازندران آیین و رسوم خاصی دارد. در این شب، زنان خانه از صبح روز آخر  پاییز خانه را برای بر پایی یک مراسم کوچک سنتی آماده می کنند و در این شب حتما  برنج پخت می کنند. مردم منطقه اعتقاد دارند که این شب یک شب خوب و شادی آور است و  شگون ندارد که بی غذا باشند. در این شب بنا به سنت دیرین همه افراد خانواده دور همجمع می شوند و با خوردن هندوانه، ماست، میوه و آجیل، سرمای فصل زمستان را از خوددور می کنند. اعتقاد بر این است که با خوردن ماست یا هندوانه در شب یلدا، هرگز درزمستان سردشان نخواهد شد. آجیل و شب چره که شامل دانه هایی چون گندم و نخود برشته،تخم هندوانه و کدو، بادام، پسته، فندق، کشمش، انجیر و توت خشک است، هم فراموش نمیشود. برخی از خانواده ها در شب یلدا، پس از خوردن شام، برای شب نشینی شب یلدا بهخانهً خویشاوند بزرگتر می روند. در این شب دختران دم بخت با پوشاندن صورت خود ازهفت خانه چیزی می گیرند اگر کسی آنها را ندید و نشناخت حتما به آنچه نیت کرده اند،خواهند رسید.
در سال های نه چندان دور مردم روستاها که به بستنی یا سایر تنقلاتدر فصل زمستان دسترسی نداشتند از مخلوط کردن برف و شکر نوعی فالوده درست می کردند ومی خوردند.
خوشحال ترین افراد خانه در چله شو بچه های خانه هستند و قبل از تناولشب چره، پدر خانه لای قرآن را می گشاید و یک صفحه از آن را قرائت می کند، برایاموات خود و اهل محل از دوست و آشنا درخواست آمرزش از درگاه خداوند می کند. در اینشب، شب نشینی مفصلی برگزار می شود.
اهالی روستاهای مازندران در شادی و مراسم چلهشو، حال خانواده هایی که بر اثر وقوع اتفاقی ناراحت کننده نمی توانند در این شبشادی کنند را رعایت نموده و حتی بزرگان و بستگان درجه یک، شب چله را در این خانوادهها سپری می کنند تا بتوانند التیام بخش درد و اندوه آنان باشند. در این شب طولانیسرد و برفی و در کنار بخاری های هیزمی و کرسی های گرم، بسیاری از قول و قرارهایزندگی در بین اقوام و محلی ها تبادل نظر می شود و دراین شب بیشتر شب چره ها مثلحلوا، کیک، شیرینی و گندم برشته حاصل سلیقه و هنر زنان و دختران خانه است و بنا بهسلیقه زنان خانه شاخه ای از گل یا سبزه در سفره چله شو قرارداده می شود. بعضی ازخانواده ها جهت مبارکی چنین شبی یک بره نوزاد (ترجیحا سفید رنگ) را جهت خیر و برکتدر خانه می آورند. پیران اعتقاد دارند که در این شب زمین نفس می کشد و از این بهبعد روزها به اندازه یک جو بلند شده و شب ها کوتاه می گردد

یلدا یعنی یادمان باشد که زندگی آنقدر کوتاه است که یک دقیقه بیشتر با هم بودن را بایدجشن گرفت یلدایتان مبارک.                  




نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91 آذر 26 توسط اسفندیار زارع سنگدهی | نظر

 

اقتصاد مقاومتی اصطلاحی است که درسال 89 اولین بارازسوی مقام معظم رهبری دردیدارجمعی از کارآفرینان کشورمطرح شد.وپس از آن نیزدرسخنرانیهای متعددایشان موردتاکید قرارگرفت.

اقتصادمقاومتی درحقیقت اقتصادی راترسیم میکندکه توانایی مقابله با شوکهای واردشدهبراقتصاد رادارد.

چنین اقتصادی بایدقابلیت انعطاف درشرائط مختلف وتوانایی عبورازبحران راداشته باشد,برای دستیابی به چنین اقتصادی

لازم است نگاه بلندمدت به سیاستهای اقتصادی وجودداشته باشدوزیرساختهای اقتصاد به گونه ای طراحی شوندتادرآینده

چارچوب کلی اقتصاددربرابرانواع ناملایمات توانایی مقابله داشته باشند.

همچنین باید باتوجه به شرائط جاری اقتصادکشوروتحریمهای بین المللی تحمیل شده,سیاستهای خاص وگاهی متفاوت

ازشرائط عادی اتخاذ شوند.دراین صورت اقتصاد مقاومتی دریک بازده زمانی کوتاه مدت نیز قابل تعریف است

که به منظورعبورازشرائط بحرانهای کوتاه مدت طراحی شده است.

اقتصاد کشوری که دارای جهان بینی خاصی باشد,این جهان بینی بامنافع ابرقدرتهای دنیادرتضادبوده واقتصادخاصی

هم خواهد بود.چراکه دشمنیها باچنین کشوری همیشه ادامه داردودرهردوره ای به شکلی بروز میکندازاین روی باید........

 

 م 

 

 

 




نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91 آذر 26 توسط اسفندیار زارع سنگدهی | نظر بدهید

حجامت چیست،روش حجامت،روش خونگیری و درمان بیماریها،تنظیم سیستم ایمنی

 حجامت یعنی چه ؟

حجامت اصطلاحا به روشی ازخونگیری اطلاق می شودکه جهت درمان بعضی ازبیماریها بکار می رود ودارای سابقه تاریخی هفت هزارساله می باشدوبه عنوان یک سنت الهی درروایات وسیره پیامبران وائمه اطهار(ع) مطرح گردیده وجزءاحکام امضائی اسلام است ودرطب سنتی به عنوان رکن درمان به حساب می آید به زبان علمی ازحجامت به (scarification؛wetcuppinq؛bloodiettinq؛drycuppinq )تعبیر می شود که البته باتوجه به مفاهیمی که ازدیدگاه اسلام به دست می آید واژه های نامبرده کامل نیستند.

روش انجام حجامت چگونه است ؟

پس ازمعاینه واخذ شرح حال ازبیمارموضعی که برای حجامت تعیین شده است ضدعفونی  گشته سپس بالیوان حجامت که بصورت یکبارمصرف ساخته شده به مدت چنددقیقه بادکش می شود بعدازایجادانبساط چندخراش سطحی ایجادمی گردد آنگاه به تناسب وضعیت جسمی ؛بالینی وعروقی بیماردرسه الی پنج مرحله ازوی خون گرفته می شود.این عملیات مجموعادرمدت حدود20دقیقه انجام می شود که خون گرفنه شده حداکثر به 50تا70سی سی بالغ می گردد.درحجامت خشک مرحله خونگیری انجام نمی شود.

حجامت تاچه حدجنبه علمی دارد؟

تلاش علمی برای توجیه حجامت درجهان شروع شده است وتالیفاتی نیزدراین زمینه منتشر گردیده است ((حجامت یک روش درمانی آزموده ))حاصل پژوهشی است که آقای دکتریوهان آبله درکشورآلمان انجام داده است .برخی ازمتخصصین آمریکایی نیزتحقیقاتی دراین موضوع منتشر ساخته اند ویکی ازکلینیک های مجهزپژوهشی پیرامون حجامت درآمریکا تاسیس گردیده ودرحال بررسی علمی روی حجامت می باشد دربرخی ازکشورهای آسیایی نیز اثردرمانی حجامت می باشد.دربرخی ازکشورهای آسیایی نیزاثرحجامت برروی بیماریهای خاص موردمطالعه قرارگرفته است وگزارش آن منتشر گردیده است .دردانشگاه شهید بهشتی ایان هم درسالهای 71-72چندطرح پژوهشی پیرامون حجامت اجراگردیده است ازآن جمله ((مقایسه خون وریدوخون حجامت ازنظر فاکتورهای بیوشیمیایی ))؛((مقایسه مواضع حجامت بامسیرمریدیان های طب سوزنی ))؛((بررسی تاثیر حجامت بربیماریهای عصبی سردردهای میگرنی))؛به صورت پایان نامه دکتری می باشد.((بررسی اثر حجامت برسروتونین خون ))نیزپژوهشی دیگراست که دردانشگاه تهران درشرف انجام است وگزارش اولیه آن درپنجمین کنفرانس بین المللی طب اسلامی درهندوستان درسال 1999ارائه گردیده است .دانشجویان سال آخرپزشکی ورشته های مرتبط؛موضوعات متعددی رادراین زمینه به صورت پایان نامه تدوین کرده اند.پزشکان ومحققان عضوشده ودرمان بیماری های گوناگون راباروش حجامت موردتحقیق قرارداده اندودراین زمینه اطلاعات ارزشمندی رابه دست آورده اند.   www.zibaweb.com سایت زیبا وب

حجامت تاچه حدارزش درمانی دارد؟

درمنابع طب اسلام وطب سنتی حجامت به عنوان یکی ازارکان مهم درمان ذکرگردیده است وبیماری های گوناگون رادرمان می کندوبه صورت اختصاصی درمنابع طب اسلامی به شکل پیشگیرانه درمان همه بیماریها شمرده شده است ودرموردبیماریهای خاص درمان تمامی بیماریهای ناشی ازغلبه خون گفته شده است .بوعلی سینااعتقادداردصفراوسودانیزازطریق حجامت قابل دفع است .

آیاهمه پزشکان حجامت رابه بیماران توصیه می کنند ؟

 


ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91 آذر 26 توسط اسفندیار زارع سنگدهی | نظر بدهید

حتما نام سنگده را شنیده اید ولی زیبایهای آنرا نه .چون خودم اصالتا سنگدهی هستم  دوست دارم  شماهم  اززیباییهای

این منطقه لذت ببرید .فعلا این تصاویرراببینید اگرخوشتان آمد میتو انیم باافتخارازشما میزبانی کنیم .

تصاویر بهتری هم هست  که حتماتقدیم خواهیم کرد. 

 

 

 

 

....

....

.....

....




مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
.:
By Ashoora.ir & Blog Skin :.